Shopping Cart

Curățenia în spațiile de birouri și igiena introduse în planurile de business

Anul 2020 a introdus curățenia și igiena în planurile de business și în managementul spațiilor de muncă. Sănătatea și bunăstarea la locul de muncă sunt extrem de importante atât pentru asigurarea productivității și competitivității la nivel individual, cât și al companiei. Procesul de curățenie este complex și ne-ar prinde bine tuturor sa învățăm ceva de la sistemul imunitar al organismului nostru: sa acționăm pe mai multe planuri.

Prevenție la sursă 

Asigură-te că angajații tăi nu se simt obligați de circumstanțele financiare ori de securitatea jobului si vin la muncă inclusiv atunci când prezintă simptome ale unei boli respiratorii (sau orice altă afecțiune transmisibilă atât pe calea aerului respirat, cât și în urma atingerii suprafețelor comune).

Flexibilitatea acordării concediilor medicale sau asigurarea opțiunii de a munci de acasă (tele-muncă, work from home) pot încuraja angajații să devină mult mai responsabili atât în ceea ce privește impactul deciziilor personale asupra sănătății colectivității, cat si asupra propriei sănătăți.

Curățenie regulată

Chiar dacă nu prezintă urme vizibile de murdărie, suprafața biroului nu este curată, iar realitatea epidemiologică ne-a demonstrat că cele mai mari probleme de sănătate apar din cauza inamicilor invizibili cu ochiul liber. Așadar, curățenia suprafețelor biroului cu șervețele dezinfectante este indicat a fi realizată de fiecare angajat la terminarea programului. Acesta este genul de obicei bun care „costa” 1 minut, dar ajută să „cumperi” liniște in întreaga echipa.

Si electronicele trebuie curățate regulat cu produse speciale. În plus față de aceste măsuri clasice, in aceste vremuri noi o deosebită atenție trebuie acordată și modului în care angajații își depozitează sau arunca măștile de protecție folosite. Pune la dispoziția angajaților tai măști de protecție respiratorie, tratate UVC si ambalate individual. Masca folosita poate fi aruncata apoi chiar in punga in care a fost ambalata inițial, prevenind astfel contaminarea oricăror suprafețe.

Curățenia cu lămpi UVC

Ca măsură complementară, pentru un plus de siguranță si curățenie a spațiului de birouri, apelează la dezinfectarea cu lămpi UVC. Recomandăm achiziționarea unui kit de sterilizare cu 4 lămpi UVC 253.7 nm, montate pe un un stativ mobil cu roți, asigură dezinfectarea eficienta si comoda a aerului și suprafețelor mobilierului din spatiile mari de birouri, într-un timp foarte scurt si fără efort. Drept dovadă, 16 minute sunt suficiente pentru acțiune bactericidă, fungicidă și virulicidă într-un spațiu de 25 mp. Dispozitivul de sterilizare poate fi acționat in deplină siguranță, cu telecomanda din dotare. Îl poți achiziționa de aici.

Curățenie profesională

Curățenia este de departe cea mai bună apărare a sănătății si trebuie privită din mai multe unghiuri. In plus, contractarea unor servicii profesionale de curățenie poate ajuta în restabilirea unei atmosfere de siguranță la locul de muncă. Curățenia regulată a mochetelor, tapițeriilor scaunelor sau fotoliilor din sălile de ședințe, a ușilor, geamurilor și jaluzelelor este la fel de importantă ca igienizarea periodică a suprafeței birourilor angajaților, ori a computerelor acestora.

Nu uitați de aparatele de aer condiționat și acestea pot beneficia de servicii profesionale de curățare sau înlocuire a filtrelor.

Curățenie pe termen lung 

Daca nu e nici timp si nici mare buget pentru capitolul curățenie, atunci concentrează eforturile pe popularizarea măsurilor de igienă personală si aerisirea spatiilor de birouri. Spălarea mâinilor este cel mai simplu mod de a tine la distanta multe probleme de sănătate in orice context, indiferent de modul in care se va desfășura munca si pe viitor. In plus, atenția deosebita la igiena mâinilor asigura si curățenia biroului, a laptopului sau computerului.

Afișează mici memento-uri de popularizare a măsurilor de igienă la birou, în special daca anumiți angajați se numără printre rebelii măsurilor de protecție a sănătății. După o scurtă si naturală perioadă de acomodare „cu năbădăi”, întreaga echipă va observa in scurt timp beneficiile.


Dr Yann

Dr Yann